NADALJEVALNI TEČAJ

Medosebna čuječnost
(Interpersonal Mindfulness Program)

Opis programa Medosebna čuječnost (IMP)

Krepitev prisotnosti v odnosih s pomočjo vadbe čuječnosti / meditacije v dialogu.

Smo odnosna in komunikativna bitja. Naši odnosi so lahko tako velik vir radosti in izpolnjenosti kot tudi stresa, bolečine in presojanja. 

Vas zanima kako:

  • ohranjati notranje ravnovesje in zavedanje v prijetnih in neprijetnih odnosih in komunikacijah?
  • obvladati svojo reaktivnost sredi medosebnih stresnih situacij?
  • narediti prostor za dobrohotnost do sebe, drugih in ‘nas’ v odnosu?


To in več boste spoznali na izkustvenem programu Medosebna čuječnost, ki predstavlja nadgradnjo uvodnih tečajev in poglobitev prakse čuječnosti. 

Program vam pomaga, da v varnem okolju raziskujete učinke spremembe običajnih reaktivnih vzorcev, ki se pojavljajo pri soočanju z drugimi. S pomočjo vodenih meditacij in vaj v paru ali majhnih skupinah, se učite opazovati umske in čustvene vzorce, ki so v običajni komunikaciji (in samostojni meditaciji) nedostopni vašemu zavedanju. Ta osem-tedenski program poteka v obliki osmih dve-in-polurnih srečanjih ter enega šest urnega srečanja. 

Temelji na inovativni in strukturirani praksi Meditacije v dialogu (Insight Dialogue), t.j. medosebni praksi meditacije, ki pomaga krepiti in ohranjati pozornost in čuječnost, medtem ko smo izpostavljeni izzivom človeških odnosov in jezika. S programom gojimo nove načine odnosa s sabo in drugimi. 

Cilji programa:

  • Poglobitev vadbe čuječnostne meditacije in vnašanja čuječnosti v vsakdanje življenje!
  • Spoznavanje in redna vadba smernic za večje zavedanje v komunikaciji.
  • Prepoznavanje vzorcev in načinov na katere reagiramo na stres in tesnobo v odnosu.
  • Gojenje koristnih in opuščanje nekoristnih stanj uma in vedenj.
  • Poglobljeno učenje načinov globljega poslušanja sebe in drugih.


Program vzpodbuja redno naslavljanje medosebnega stresa s pomočjo krepitve zavedanja, mentalne stabilnosti in miru (skupaj s formalno vadbo meditacije v tišini in vključevanjem teh kvalitet neposredno v naše odnose z drugimi). Z njim krepite veščine, ki pomagajo pri gojenju večje vključenosti v življenje, boljšem srečevanju z izzivi, ki se porajajo v družbenih stikih in odnosih z drugimi, ter izkustvu večje notranje in medosebne svobode. 

Predpogoj za udeležbo je opravljen tečaj MBSR ali njemu podoben trening čuječnosti, oz. predhodne izkušnje z meditacijo in učenjem v skupini ter pogovor z učiteljem o primernosti za program. To ni partnerska delavnica, na tečaju ves čas menjamo partnerje za meditacijo v dialogu. 

Vtisi udeležencev >

Lokacije in termini

LJUBLJANA

SATI Center za čuječnost, Ul. Jožeta Jame 12, LJ (prostori City joga centra)

Začetki naslednjih terminov:

ČET (LJ): od 29.9.2022, (17.30-20) PRIJAVNICA

SRE (LJ+zoom*): 22.3.-17.5.2023, (17.30-20) PRIJAVNICA

V času udeležbe na 8-tedenskem tečaju se lahko (brezplačno) pridružite tudi redni vadbi joge (1x tedensko) na isti lokaciji, v terminih, ki bodo objavljeni naknadno. Datum ‘celodnevnega’ srečanja bo objavljen naknadno.

*Tečaj bo potekal tudi preko aplikacije zoom, a le v primeru vsaj štirih ‘zoom’ udeležencev.

Tečaj vodi Robert Križaj.

Cena tečaja

Cena osem-tedenskega programa IMP je 250 / 200* EUR (25 šolskih ur + celodnevno srečanje).

Cena vključuje udeležbo na osmih rednih srečanjih, neomejeno celodnevnih srečanj in materiale za vadbo doma ter udeležbo na redni vadbi joge po metodi Iyengar 1x tedensko v času trajanja tečaja.

*Nekaj mest je na voljo tudi po ceni 200 EUR (študenti do 26 let brez redne zaposlitve, upokojenci, brezposelni ter tisti, ki si osnovne cene ne morete privoščiti – največ dva na skupino).

Vadba doma, med posameznimi srečanji, je pomemben del tečaja. 

Vtisi udeležencev

"Program mi je koristil, ker sem se začela bolj zavedati svojih notranjih dialogov in vzgibov za govorjenje. Bolj se zavedam spremljajočih čustev in imam več sočutja tudi do sebe. Prvič sem res občutila, kako je, če sem prijazna do sebe in se sprejemam, tudi ko so prisotni tesnoba, obsojanje in jeza."
Čuječnost v odnosu IMP
"Program mi je koristil v komunikaciji s sodelavci in nadrejenimi. Največjo korist pa je prinesel v razmerje z mojim možem, kjer uspem ohranjati več zavedanja in s svojim odzivom ne vzpodbujam konflikta. Bolj sem prijazna do ljudi in bolj vidim, kdaj so drugi zraven mene v težavah. Ponudim jim priložnost, da jim prisluhnem in tako veliko doprinesem h kvalitetnejšemu odnosu (še posebej z otroci, možem in prijateljicami)."
Čuječnost v odnosu IMP
"Ko sem prišla na tečaj sem bila ujetnica odnosov v družini, ki so imeli negativen prizvok. Tekom programa sem v odnosu do mame popolnoma spremenila pogled - kot bi gledala nanjo z drugimi očmi. Tega sem zelo vesela, saj je vzdušje v hiši drugačno - zdaj šele vidim, koliko sem tudi sama doprinesla k negativni komunikaciji."
Čuječnost v odnosu IMP
"Program mi je na nek način omogočil, da ne prevzemam vse odgovornosti za konflikte v odnosih. Pojavlja se mi manj občutkov krivde in to je zame velik korak. Manj časa si vzamem za ljudi, ki mi jemljejo veliko energije, a preden si ga, gre zavestno v kontakt, tako kot smo se učili na programu."
Čuječnost v odnosu IMP
"Prišla sem predvsem zaradi odnosov v družini. Največja sprememba je v tem, da velikokrat ne reagiram več na način, ki pripelje do spora. Nimam več potrebe po dopovedovanju, kar se mi zdi izjemno. V pogovorih sem veliko bolj osredotočena na celoto, ki mi jo sogovornik sporoča, tudi na njihove potrebe. Istočasno menim, da sem bolj iskrena , oz. da imam manjšo potrebo po ustvarjanju vtisa."
Čuječnost v odnosu IMP
"Program je koristen, ker človeka ozavešča in ga prebuja za zares pomembne stvari v življenju. Nikoli nisem na primer videl meditacije kot doprinos skupnosti, a v tem smislu je. Program mi je koristil pri usmerjanju pozornosti na določene sestavine življenja, ki omogočajo razrast notranjega človeka, zavesti in dobrobiti."
Čuječnost v odnosu IMP
"Bolj sem postal pozoren na kvalitetno druženje, ki mi je postalo bolj pomembno. Površnega ne jemljem več tako resno, npr. ne moti me več oz. se ne sekiram, če me sogovorniki povozijo ali prekinejo, saj ni tako pomembno. Manj se razburjam."